יום שלישי, 24 במאי 2011

HOVAVLETTERS אונס או מכתב התפטרות

הנה ווידוי: יש לי ספר תנ"ך שאני תמיד נושא איתי. אחת מאהבותיי היא עיון בספר ובפרשנויותיו. כבר בימי בית הספר שלי שיעוריי התנ"ך היו מהאהובים עלי ועוד יותר מכך הפירושים לכתוב.
בין הסיפורים המופלאים בתנ"ך תמיד מסתתרת גם לוגיקה והפרשנות לה משתנה בין קורא לקורא.
כך, לעיתים, סיפור יציאת מצריים נראה לי ככתבה אקטואלית על חוסר יכולתם של זוגות צעירים לרכוש דירה. הכול הרי כתוב: אם לא נשמור אותם בשבילנו הם ילכו מאתנו!
בפתיח מכתב זה אני מבקש לציין כי הנני מוקיע את ההתנהגות החייתית של דומיניק שטראוס-קאהן, ששמו נקשר בפרשת ניסיון לאונס. מתוך התנהגותו עולות מספר נקודות למחשבה: מה מביא אדם שיכול, על נקלה, לשכור לעצמו - בדיסקרטיות מוחלטת -  את נערת הליווי היקרה ביותר בעולם (ושביכולתו לשלם תוספת על כל פנטזיה מינית שיחשוק בה!), להתנהגות שכזו? מה הוא צריך עוד?.
בהמשך לפרסומים בימים האחרונים הוא אכן עשה זאת גם בעבר. מה מביא אדם המציע עצמו כמועמד לנשיאות מדינה להגיע למצב שפל כל כך? ואולי זה סימן?! הייתכן כי אין זו מעידה שלא בהכרה, אלא מעשה התאבדות מכוון  תחילה?  מצב המשבר והלחץ הנפשי בו הוא היה שרוי לאחרונה, תוך כדי שהוא יודע את העובדות על מצבה האמיתי של כלכלת אירופה, מצב שהוא אחראי לו - הוא הבמאי הראשי שמבטיח Happy End על בימות, אך יודע כי כל הציפיות אינן אלא בועות סבון  באוויר וה"טיטאניק" הזו בדרכה להתנגשות בקרחון. (אין לו אומץ להתפטר כי צריך להסביר מדוע... אין לו אומץ לקפוץ ממגדל כי אולי יצא בעסקת טיעון. הדרך הכי נכונה בעבורו היא להציע את התפטרותו. מזכירים כי הוא יהודי -  אם כך בטוח שאמר: "ברוך שפטרנו"...  מיידוף נקט באותה אסטרטגיה).
נקודת השבירה הזו, של הנפש, היא שהביאה אותו לאן שהביאה. רגע של התמוטטות נפשית מתוך ידיעת האמת על מצבה הכלכלי האמיתי של אירופה. זו אירופה שחיה בהכחשה מוחלטת.
איטליה, יוון: מדינות שלמות הולכות לאיבוד  כאשר הפתרון נמצא במקום אחר.
הנה אציג בפניכם פתרון:
הפתרון אינו יכול לבוא דרך קיצוצים פיסקאליים. הקיצוצים שעשתה - לדוגמא - יוון רק יחמירו את המצב ונראה כי נעשו רק למראית עין. כדי להבריא חברה צריך קודם כל לקצץ בבעלי החוב! כן, כן.
במקום לחיות בהכחשה מוחלטת יש לקצץ ו"לבצע תספורת" למחזיקי שטרי החוב. לא ניתן לקצץ, כנראה, בשירותי בריאות, שיטור וחינוך, כי את התגובות שקיבלנו לאחרונה במדינות ערב נקבל בעוצמה יתרה באירופה כולה. יש לשבת עם בעלי החוב שהאינטרס הגדול ביותר שלהם הוא לקבל את ההשקעות האדירות בשטרי החוב של המדינות.  יש להציע ולבצע תכנית "תספורת" באג"ח. אם לא ילכו לפתרון הזה המשבר יחריף עד אובדן שליטה.
מסתבר כי הבעיה ניתנת להתמודדות ולפתרון, כל עוד אתה מכיר בה. האם ייתכן כי דומיניק שטראוס קאהן הגיע לאמת הזו?
מה אנחנו למדים מכך ? שאם מי שמכיר היטב את המצב נקלע למשבר התמוטטות נפשי שכזה, יש בהחלט ממה לחשוש. כרגע – לפחות – קיימים כל הסנטימנטים והסממנים להמשך עליות המחירים בשווקים, אולם יש לבחון כל התפתחות -  וכאלה יש בכל יום!
מחירי המתכות והסחורות עדיין זולים בהקשר להתפתחויות הצפויות.
רן חובב
 
 
רן חובב אינו יועץ השקעות ,עוסק בניתוח טכני ומגמות כלכליות חובב רן עשוי להיות בעל עניין אישי בנכסים הפיננסים המוזכרים בסקירה זו. אין לראות בנכתב בה הצעה או ייעוץ לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות ערך והוא אינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. בגדר דעתו אישית בלבד ואין להיסמך עליה או להסיק כל מסקנה בגין נקיטת פעולות מסוימות  ,אין להעתיק או לשכתב ללא הסכמת הכותב

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה